вторник, 26 февраля 2013 г.

ЗВІТ




ЗВІТ
 ПРО ПРОХОДЖЕННЯ  ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ

студентки  4  курсу,  групи УА
Карпенко Ірини Олегівни

Практику проходила у 9 класі,  СШ № 38
з 04.02. до 16.03. 2013 р.
Керівник від кафедри:  Лопатюк Валентина Володимирівна
Керівник від бази практики   Бєльцева Світлана Михайлівна

        1.    Кількісні результати педагогічної практики

Відвідано 7  уроків учителів (з них 3 мови, 4  літератури)
Відвідано 6  уроків практикантів(з них 4 мови, 2 літератури)
Проведено 6 уроків (з них 3 мови, 1 розвитку мовлення, 2 літератури)

        2.   Зміст та характеристика навчально-виховної роботи студента під час практики.

Педагогічну практику  проходила на базі загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів №38 ім. Н.В.Челнокова Севастопольської міської ради. У школі було створено всі умови для проходження педагогічної практики.
В перший день ми познайомились із директором школи, завучем, вчителями української мови – керівниками практики, відвідали одразу 3 уроки. Упродовж трьох днів ми склали індивідуальний план з керівником від бази практики та почали працювати. Тематичний план уроків на період педагогічної практики був складений на основі календарного плану вчителя української мови та літератури і був зосереджений навколо тем «Складне речення з різними видами зв’язку» – з мови, «Творчість Т.Г. Шевченка» –з літератури.
З першого дня в нас почалась навчальна робота. Ми вивчала досвід роботи вчителів школи, у нас була чудова можливість спостерігати уроки не тільки у свого вчителя-керівника, а й у інших вчителів. Спостереження уроків – це чудова можливість для навчання, тому що учителі у цій школі досвідчені і завжди цікаво спостерігати за їхньою майстерністю, і робити аналіз уроків. Спостереження уроків дало можливість проаналізувати ситуації, методи і форми роботи, які були на уроці і обрати для себе щось корисне. Оцінити до чого учитель приділяє значну увагу, які шляхи обирає для досягнення мети уроку, як регулює дисципліну. 
Далі відбулось знайомство з класами, я до останнього була впевнена, що буду викладати у 10-Б класі, але через малу кількість годин української мови прийшлось  переключатись до 9-Б класу.
Під час практики я проводила 6 уроків. Під час розробки конспектів я мала можливість консультуватись із керівниками практики. Потрібно було чітко розуміти, які методи і прийоми доцільні до використання на уроках 9 класу.
Наступним етапом було проведення уроків. Відповідно до календарно-тематичного планування мною було проведено 3 уроки української мови за темами «Розділові знаки в складних реченнях з різними видами зв’язку», «Синоніміка простих і складних конструкцій», урок розвитку мовлення, на якому ми вчилися писати доповідь на морально-етичну тему, 2 уроки української літератури за темами «Творчість Т. Шевченка періоду «трьох літ», загальна характеристика. Глибокі роздуми поета про минуле і сучасне України («Чигрине, Чигрине…»). Містерія «Великий льох»: історія написання, зміст», «Поема «Кавказ». Особливості композиції, націо­на­ль­на проблематика, узагальнена ідея – осуд  загарб­ни­цьких воєн у поемі».
При плануванні та проведенні уроків дотримувалась  основних загальнодидактичних вимог,  урахувала вікові, індивідуальні, психологічні  особливості учнів, створювала належну атмосферу навчання, вона виявлялася у взаєморозуміння між учнями і вчителем, у доброзичливості. Дотримувалась педагогічній культурі вчителя, педагогічному такту і культурі мови. Кожного уроку намагалась сприяти особістісному розвиткові учня, розвиткові його мислення.
              3. Найтиповіші помилки, найбільші  труднощі у навчально-виховній роботі
              На першому уроці зіткнулась із такими труднощами, як ігнорування з боку деяких учнів, але з цим я швидко розібралась, вже наступного дня всі учні намагалися приймати участь в учбовому процесі. Вчитель одразу попередив, що в класі є «важкі» учні, які залишаються пасивними на всіх уроках.
              На перших уроках допустилась помилки, не робила підсумків після кожного завдання, але потім виправилась, одразу побачила, що це допомагає учням ще краще засвоювати матеріал. Помітила, що учні роблять дуже багато помилок у мовленні, а деякі зовсім відмовляються розмовляти українською. Їх потрібно виправляти, а якщо постійно переривати учня та виправляти помилки - він загубить думку або взагалі не захоче продовжувати говорити. Доводилося запам’ятовувати усі помилки і виправляти вже після відповіді.

              4. Особисті досягнення. Методичні творчі знахідки , відкриття, нестандартні рішення. 
              Для мене новою була робота у 9 класі, це вже дорослі діти, які мають свою думку і показують свій характер. До своїх особистих досягнень можу записати те, що я змогла порозумітися з класом, налаштувати їх на працю, залучити їх до виконання завдань; підтримувати дисципліну у класі, не було жодного зайвого шуму, тільки піднесена рука і відповідь; в мене вийшло порозумітися з «важкими учнями» і показати їм, що навчатися і відповідати це не так страшно, а інколи і дуже приємно (одна така учениця написала гарну доповідь на морально-етичну тему, а коли отримала високу  оцінку, сказала, що це дуже приємно). Але найбільшим досягненням я вважаю те, що я хоч трішки змогла довести учням, що потрібно висказувати свої думки, а не мовчати, навіть якщо ця думка не схожа на інші.
              Після такої практики починаєш замислюватись, а може бути вчителем і справді те, що мені потрібно.

              5. Загальні висновки. Чого навчилися на практиці, які виявили прогалини.
              Практика – спосіб самовдосконалення. Це можливість удосконалювати свої навички в педагогіці. Відвідавши уроки вчителів-предметників, моїх одногрупниць-колег, і провівши власні уроки, вже починаю більш розуміти як це, проводити гарні уроки. Можу сказати, що покращилось моє мовлення і додалось впевненості роботи перед аудиторією. Це дуже важливо, адже якщо учні відчувають твою невпевненість, урок може не вийти.

1 комментарий:

  1. Дякуємо, цікаво.

    Чекаємо на залікові конспекти із самоаналізами.

    ОтветитьУдалить