среда, 27 февраля 2013 г.

Заліковий урок літератури

Уроку української літератури




САМОАНАЛІЗ  УРОКУ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ,
проведеного  Карпенко Іриною Олегівною
у 9-Б класі, 13.02.13

Тема. Творчість Т. Шевченка періоду «трьох літ», загальна характеристика. Глибокі роздуми поета про минуле і сучасне України («Чигрине, Чигрине…»). Містерія «Великий льох»: історія написання, зміст.

Мета:
- опрацювати ідейно-художній зміст програмових поетичних творів Т. Шевченко;
- навчитися визначати в їх тексті образи і фрагменти додаткового символічного значення;
- самостійно розкривати їхній зміст;
-  розвивати пам’ять, логічне мислення, увагу,спостережливість, вміння виразно читати поетичні твори, робити відповідні висновки, узагальнення;
-   формувати кругозір, світогляд школярів.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Загальна оцінка проведеного уроку, раціональність розподілу часу на окремі види роботи.
Вважаю, що урок було проведено на належному науковому рівні. При плануванні та проведенні уроку я дотримувалася загально дидактичних вимог. Тип та структура уроку відповідають його цілям та завданням. Змiст уроку було визначено вiдповiдно до вимог шкiльної програми з урахуванням пiдготовки учнiв. Час було розподілено раціонально.

Раціональність, доцільність, ефективність методів, прийомів, дидактичного матеріалу  та форми організації діяльності учнів.
Обрані шляхи досягнення мети (бесіда, самостійна робота, складання асоціативного куща, словникова робота, слово вчителя, робота з підручником) комплекс завдань, сприяли реалізації поставленої мети: опрацювати ідейно-художній зміст програмових поетичних творів                 Т. Шевченко; навчитися визначати в їх тексті образи і фрагменти додаткового символічного значення; самостійно розкривати їхній зміст. На мою думку, обрані методи, прийоми сприяли ефективній роботі на уроці.
Організація навчальної діяльності відповідає принципу активності.

Основні засоби навчання, їх доцільність та ефективність.
Основним засобом навчання були пiдручник та хрестоматія. Робота з хрестоматією допомогла учням більш глибоко зрозуміти тему, основну думку поезії. Ефективнiсть уроку була пiдтверджена на етапi створення схеми-образу та підведенні підсумків (обговорення написаного в картках).

Розвиток комунікативної компетенції учнів.
Одним із основних принципів розвитку мовлення та навчання дітей рідної мови є принцип комунікативної спрямованості навчання.
Розвиток комунікативної компетенції учнів здійснювався протягом всього уроку. Найбільш яскраво це проявилося в ході створення схеми та аналізу поезії «Чигрине, Чигрине».

Робота над збагаченням словникового запасу учнів.
Я звернула увагу учнiв на слова, якi могли бути незрозумiлими, дала пояснення їх значення.



Результативність роботи на уроці.
Учні познайомились з творчістю Т.Г. Шевченка, а саме – періодом «Трьох літ».  Нам вдалося зрозуміти наслідки подорожі поета до України у період «Трьох літ». Проаналізувати вірш, відчути настрій поезії. Також учні змогли усвідомити те, що потрібно вірити в краще, як це робив Т.Г. Шевенко, незважаючи на гноблення України.

Із якими труднощами зіткнулися під час підготовки та проведення уроку?
Учні не завжди могли чітко сформулювати свою відповідь, доводилось допомагати їм в цьому, ставити додаткові питання.

Що б змінили у своїй роботі, які висновки на майбутнє зробили.
Я б додала підведення підсумків після кожного завдання, це б сприяло ще більшому засвоєнню матеріалу.

Комментариев нет:

Отправить комментарий